Using sRGB colorspace with OpenGL/OpenGL ES

안드로이드 기기에서만 화면이 어둡게 나와서 안드로이드 쪽 sRGB 렌더링 관련 기능을 끄고 있었는데 이번에 고쳐보려고 관련 OpenGL spec 문서도 다시 읽어보고 깨달은 바가 있어 기록으로 남긴다. 크게 sRGB 컬러 스페이스를 고려한 렌더링은 두가지로 나눠서 보면 되는데, 첫째는 컬러 스페이스의 디코딩 (sRGB -> Linear) 과정이고, 둘째는 인코딩 (Linear -> sRGB) 과정이다. 우선 일반적인 이미지 파일은 sRGB…

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Blueshift Engine Alpha v0.5.0 Released !

Added support for GPU instancing for static/skinned meshes Added support for static batching Added support for calculation tangent vectors using MikkTSpace Added support for calculation normals with area and anglular weights Added support for vehicle physics Added support for slider/wheel joint components Added support for copy & paste component values in editor Changed engine unit…

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